QUICK TIP: pokiaľ neviete čo napísať na TT, vyjadrite to fotkou!

KRAKOV | Mesto v Poľsku.

16. července 2018 v 10:20 | Lucky Lady. |  Výlety
Ahojte! Vítam Vás pri novom článku z rubriky výletov/dovoleniek, kde sa snažím poukázať na to najlepšie z určitého miesta, čo možno navštíviť, na čo sa určite podívat, čo nezabudnúť zažiť, a ako sa tam dostať, či kde zostať na noc. Snažím sa o to, aby to bolo z môjho pohľadu, tzn. akokeby som tam cestovala ja. Snažím sa vybrať čo možno najlepší hotel za primeranú cenu, a vybrať záležitosti, ktoré by som určite navštívila, keby som tam cestovala. Dnes to bude Krakow, mesto v Poľsku, ktoré by som tiež raz chcela navštíviť. V blízskej dobe. Už som sa tam chystala minulý rok na Vianoce, avšak som sa rozhodla, že pôjdem do Salzburgu na beh čertov. Možno sa mi to podarí tento rok. Takže začíname.

Musím povedať, že pri výbere hotela som začala byť pomerne náročná. Ale nebojte sa, nie som náročná v takom štýle, že musí byť okolo mňa samý luxus, to nie, ale aspoň aký taký štandard. Pri výbere hotela si dávam pozor na viacero vecí, v tomto prípade uprednostňujem určité preferencie ako:
- parkovisko (keďže by sme sem docestovali autom)
- manželskú posteľ
- min. raňajky
- vzdialenosť hotela od atrakcií, ktoré chcem navštíviť
- celkové vybavenie
Na základe mojich požiadaviek a v pomere kvalita/cena som sa rozhodla vybrať tento hotel.

Hotel Atrium (3 hviezdičkový)

- celkové hodnotenie návštevníkov: 8,7
- 2 osoby = 2 noci = 133 EUR (CELKOVÁ CENA)
- 1 noc/1 osoba = 33,25 eur
- raňajky v cene + bezplatné storno + žiadna platba vopred
- môžete ho nájsť TU
! POZN: pokiaľ by sme cestovali na jeseň, 2-3 noci by nám určite postačili, tzn. že viete si zabookovať na bookingu aj na viacero nocí, ja som zadala 2 noci, takže ak by ste chceli viac nocí, 1 osoba si priplatí za jednu noc 33,25 eur.
Ak by som cestovala cez leto, tak by to bolo určite na viacero nocí a cena by bola samozrejme so sezónou väčšia (takže išla by som min. na 5 nocí/2 osoby/termín JÚL = približne 405 EUR, čo je super cena, záleží v akom predstihu bookujete). Ale budeme sa držať prvotného plánu, že by sme cestovali v novembri, a 2 noci by nám postačili.
Čo sa týka dopravy, tú máme vybavenú (autom). Takže náklady na cestovanie autom do Krakowa (konkrétne do tohto hotela) by boli: od môjho mesta do Krakowa je to presne = 336 km (4 h 13 min) a 336 km späť. = cca 82 EUR/2 osoby. Avšak každý cestuje z iného mesta, z iného kúta sveta, iným dopr. prostriedkom, takže globálne sa nedá pomenovať, koľko by doprava stála. U mňa to vyšlo na 82 Eur/2 osoby = 1 osoba 41 Eur.

Takže miesto máme vybraté, kam chceme pocestovať, už vieme ako sa tam dostaneme, už vieme, kde sa ubytujeme, zostáva nám zistiť, čo tu budeme robiť? Keďže v našom prípade sme si určili, že strávime v Krakove 2 noci, takže máme obmedzenejší čas na pamiatky, a teda sa musíme rozhodnúť, ktoré lokality navštívime a uprednostníme.

1. Deň = po 14:00 (po ubytovaní)
- tak. Prišli sme na hotel, ubytovali sme sa, a teraz máme ešte chvíľku času na to, aby sme stihli niečo v Krakove popozerať. Keďže sme si vybrali hotel s výbornou lokalitou v centre mesta, nemusíme ani ďaleko chodiť.

Rynek Glówny
- hlavné námestie, ktoré určite treba vidieť, avšak v advente je ešte viac zaujímavejšie. Ale určite stojí za to si ho pozrieť, tak či tak, pričom od hotela ho máme vzdialený iba 11 min. peši.
Od hlavného námestia máme veľmi blízko (2 min. peši) luxusné trhovisko Sukiennice, ktoré ponúka tie najlepšie suveníry v Krakove, a bez suvenírov predsa nemôžeme odísť!

Myslím, že na 1. deň by to aj stačilo, pretože si vieme predstaviť, že na námestí a v Starom meste by sme strávili celkovo určite veľké množstvo času, či už v obchodoch, alebo pri fotení pri pamiatkach, alebo na trhu, kde by sme si nevedeli vybrať z toľkého množstva krásnych suvenírov. A taktiež sa nesmieme zabudnúť najesť/navečerať, pretože v hoteli máme iba raňajky! A horsa na 2. deň. našej výpravy!

2. Deň = po raňajkách
Prichádza hlavný deň nášho výletu, ktorý máme k dispozícii celý a musíme ho preto využiť naplno.
Využila by som buď:
  • celodennú návštevu aquaparku Park Wodny Krakov, ktorý je krytý, a patrí k najväčím v Európe a súčasťou je aj wellnes centrum (ja väčšinou wellness v aquaparku nevyužívam, lepšie povedané, ešte nikdy som nevyužila, stačili mi atrakcie). - 14 min. cesta autom od hotela = iba 13,97 Eur/1 osoba/dospelý celodenný lístok s možnosťou využitia sauny - bez zľavy
  • návštevu Wawel hradu - sídlo kráľov a princezien, ktorý je 11 min. vzdialený od hotela autom = približne 3 Eur/1 osoba vstup + návštevu soľnej bane Wieliczk, ktorú by som jednoznačne nevynechala! -> z hradu je to 33 min. autom = 20,38 Eur/1 osoba/dospelý + prípadne návštevu (podľa času) Zoologickej záhrady = 4,12 Eur lístok/1 osoba/dospelý (zo soľnej bane je to cca 1 h cestu autom).

Blíži sa záver nášho výletu, a 3-tí deň po raňajkách odchádzame.

Celková cena výletu 2 noci/1 osoba:
1. varianta s návštevou aquaparku = 121,47 Eur + výdavky na suveníry, obedy, večere, nejaké snacky a pod. (túto varintu by som volila skôr v našom prípade, kedy by sme sem cestovali v novembri, predsalen na jeseň, a keď je chladnejšie sa Vám veľmi nechce extra chodiť po pamiatkach)
2. varianta s návštevou soľnej bane, hradu, zoo = 135 Eur + ostatné výdavky (túto variantu by som zvolila skôr na jar)

Snažila som sa vyčísliť náklady na tento výlet čo najpresnejšie a nájsť najzaujímavejšie atrakcie. Takto približne by som využila čas v Krakove JA. Čo by ste si pozreli vy? Zaujalo Vás niečo z mojich tipov? Boli ste už v Krakove?

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Sakamakiya Mononoke-Maka Sakamakiya Mononoke-Maka | E-mail | Web | 16. července 2018 v 18:48 | Reagovat

Tam bych se chtěla podívat O_O

2 Michelle Rosie Michelle Rosie | Web | 16. července 2018 v 22:52 | Reagovat

No úplně mi kradeš věty z hlavy hele! Já to mám naprosto stejné jako ty. Jakmile je zkouškové, tak se nutím.. Skončí zkouškové, začnou prázdniny a mě se zrovna docela chce učit se jen tak nové věci.. :D Díky bohu nejsem teda aspoň sama a můžu se uklidnit.. :D :D

3 Magicmax Magicmax | E-mail | Web | 17. července 2018 v 11:04 | Reagovat

„Ahojte! Vítam Vás pri novom článku z rubriky výletov/dovoleniek, kde sa snažím poukázať na to najlepšie z určitého miesta, čo možno navštíviť, na čo sa určite podívat, čo nezabudnúť zažiť, a ako sa tam dostať, či kde zostať na noc." Líbí se mi, že se to snažíš podat celé včetně přespání, jízda, zážitky, zajímavá místa. :) Že to bereš podrobněji. Že to není jenom o tom místě ale i něco navíc.

„Avšak každý cestuje z iného mesta, z iného kúta sveta, iným dopr. prostriedkom, takže globálne sa nedá pomenovať, koľko by doprava stála." Je super, že si tam připsala tuto důležitou informaci. Jde vidět, že si rozumná žena, která to má v hlavě srovnané a né nějaká 14-ti letá holka, co cestování moc neví. :)

V Krakově jsem nebyl a překvapilo mně, že teda Aquapark je levnější než hrad a zoo. :D Jinak chválím, že sis dala práci to spočítat přesně - chválím! :)

Já nemám rád Aquaparky a koupaliště, takže za mně, kdybych tam byl, tak ten hrad se zoo. :D

4 Magicmax Magicmax | E-mail | Web | 21. července 2018 v 16:48 | Reagovat

http://jetix.xf.cz/CestujmeJinak_záhlaví3.gif Posílám znova tu opravenou dobrou verzi. :)

5 Lucky Lady. Lucky Lady. | Web | 23. července 2018 v 15:36 | Reagovat

[1]: Ja tiež! :) A čoskoro si myslím, že sa tam dostanem!

[2]: Presne!

[3]:

[4]: ĎAKUJEM!! Už je nastavené. Neodpovedala som, lebo som bola na dovolenke, a nemala som sa k tomu ako dostať. Veľmi pekne ďakujem. :-) Vyzerá to o moc lepšie!

6 Magicmax Magicmax | E-mail | Web | 25. července 2018 v 12:21 | Reagovat

[5]: Já ti ďakujem, za to, že moje snaha nebyla zbytečná! :)

7 naruto-vs-sasuke naruto-vs-sasuke | Web | 7. srpna 2018 v 1:34 | Reagovat

V krakowe som bola na školskom vylete ked sme tam zašli na rychlo druhy den po osvienčime, uplne rychlo sme to zbehli alebo prakticky boli sme všetci hladní a čakali sme tak dlhu na pizzu, že som doslova prebehla rychlo na tom namesti aby som niečo uvidela :D aj me boli na tom hrade tiež tak z rychla pomerne tak by som tam išla si to kludne pozriet a pozriet toho viac ale posobi celkom kludne to mesto

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.

Aktuální články

Reklama
Vzhľad vytvorený blogom cestujmespolu.blog.cz. Všetky práva vyhradené.